HOTLINE Digital Borger

UDVIDET HJÆLP TIL DEN DIGITALE SERVICE I GRIBSKOV KOMMUNE

Driller de digitale selvbetjeningsløsninger er der hjælp at hente via telefonen

HOTLINE 46 31 30 20 Mandag-torsdag kl. 15-21 Fredag kl. 15-18

Gribskov Kommune har indgået aftale med en række sjællandske kommuner om at hjælpe borgere med digital selvbetjening via telefonen udenfor almindelig åbningstid.

Gribskov Kommune kan frem til årsskiftet tilbyde borgere hjælp til digital selvbetjening uden for kommunens åbningstid via en ny hotline. Dvs. man kan ringe til hotlinen, hvis man sidder hjemme og fx forsøger at bestille et nyt Sundhedskort via nettet og har problemer med den digitale selvbetjeningsløsning. Mange henvender sig personligt i borgerservice, når selvbetjeningsløsningerne driller, og det kan man nu slippe for, fordi det borgerservicepersonale, som bemander hotlinen, hjælper en videre.

Gribskov Kommune deltager i første omgang i en prøveperiode for at se, om tilbuddet dækker et behov hos kommunens borgere. Den telefoniske hotline er i prøveperioden bemandet af medarbejdere fra samarbejdets øvrige kommuner, som guider Gribskov Kommunes borgere via kommunens egen hjemmeside.

‘Det er en alle tiders mulighed for at finde ud af, om hjælp til selvbetjening via telefonen er en god løsning for Gribskov Kommunes borgere’, fortæller borgerservicechef Anne-Sofie Degn. ‘Ved prøveperiodens udløb evaluerer vi på, hvor mange henvendelser vi har haft, og kan vi spore et tydeligt behov hos kommunens borgere, er målet enten at fortsætte samarbejdet med de andre kommuner eller at oprette vores egen digitale hotline udenfor normal åbningstid’.
Den kommunale selvbetjenings hotline kan kontaktes på:

HOTLINE 46 31 30 20 Mandag-torsdag kl. 15-21 Fredag kl. 15-18